O autorze
Nazywam się Marcin Brzeziński i jestem właścicielem firmy Gogler. Rozwijam dziś biznesy ponad dwustu przedsiębiorstw w całym kraju, doradzając im w kwestii marketingu internetowego m.in. pozycjonowania, kampanii AdWords i reklam Facebook. Na NaTemat i INNPoland będę ambasadorem kwestii Polski Wschodniej, bo tutaj prowadzę i rozwijam własną firmę. Na moim blogu znajdziecie teksty na temat nowych technologii, testy gadżetów i sprzętu sportowego, z którego korzystam w wolnym czasie. EMAIL: m.brzezinski@gogler.pl

SpeedWay za dobrą kampanię reklamową. Firmy nagradzają swoich specjalistów nie tylko regularnym przelewem na konto

Stadion żużlowy w Lesznie
Stadion żużlowy w Lesznie Gogler
Coraz rzadziej z klientem spotykam się w biurze. Spotkania są coraz dłuższe, a relacje coraz bardziej osobiste. Mam na myśli kluczowych klientów agencji. Prosiliście mnie, abym opisał jak funkcjonuje Gogler. Poniżej zdradzam Wam wiele przydatnych szczegółów.

Po kilku miesiącach oczekiwań osiągnęliśmy cel – strona kotlygrzejniki.pl jest na czołowych pozycjach w Google. Na niemal wszystkie frazy. W ostatnich latach Polacy rozbili skarbonki i oszczędności zainwestowali w nieruchomości. Mało kto wyobraża sobie dom bez kotła co. Ta fraza wyszukiwana jest w Warszawie – gdzie pracuje nasz klient, niezwykle często. Konkurencja jest duża. Klient obserwuje efekty co miesiąc dzięki szczegółowym raportom, które dostaje z fakturą. Nie są mu właściwie potrzebne, bo sprzedaż po kilku miesiącach poszybowała o kilkaset procent.



Tak działa pozycjonowanie stron internetowych w Google. Bardzo pozytywnie podchodzimy do naszej pracy, bo często zmienia czyjąś rzeczywistość, czyjś biznes, życie. Klienci coraz częściej starają się nam podziękować w sposób wykraczający ponad standardowy. Niemniej zaproszenie nas na wyścigi motocyklowe było sporym zaskoczeniem. Od tego momentu jesteśmy fanami żużla!

Pozycjonowanie trudnej frazy w Warszawie

Pozycjonowanie standardowo rozpoczyna analiza słów kluczowych. Na tym etapie wiele firm popełnia błędy. Przecież wybrane frazy mają nie tylko zapewnić ruch na stronie, ale przede wszystkim skutecznie sprzedawać. Analizujemy ofertę klienta, wiele z nim rozmawiamy. Staramy się dokładnie wyeksponować najsilniejsze produkty. Stronę internetową tworzymy tak, aby uwiarygadniała sprzedawcę, dawała poczucie bezpiecznej transakcji. Bardzo często pozycjonujemy wiele drobnych, ale dokładnych fraz (pozycjonowanie „long tail”), które są źródłem bardziej świadomych konsumentów i zapewniają wyższy wskaźnik konwersji. Niekiedy pozycjonujemy w ten sposób nawet kilkaset fraz.

Wśród słów kluczowych dla kotlygrzejniki.pl znalazły się m.in.: kotły co, kotły na pellet, kotły gazowe kondensacyjne, kotły na drewno, kotły rakoczy, kotły centralnego ogrzewania. Google to żywy organizm, więc pozycje nigdy nie są stałe. Przeważnie jednak staramy się je utrzymać w TOP3. Gdy Stat4Seo wykaże gorszy wynik, kluczowe osoby w agencji otrzymują powiadomienia. Pozycja poniżej TOP5 to już swego rodzaju alert.

Nasz zespół liczy 20 osób. To dużo i mało jednocześnie. Wystarczająco dużo, aby realizować powierzone nam przez klientów cele. Wystarczająco mało, abyśmy stanowili nadal ściśle współpracujący ze sobą zespół – informatyków SEO, webmasterów, copywriterów i pracowników Biura Obsługi Klienta. SEO nie odbywa się w oderwaniu od innych działań realizowanych w Internecie. Pozycjonowanie uzupełniają także kampanie AdWords i reklama na Facebooku. Pomimo silnego działu copywritingu, współpracujemy także z agencjami tworzącymi content czy Public Relations.

Być bohaterem książki obok Wajdy czy Prokopa – nowy rozdział w historii firmy

Jakiś czas temu zostałem zaproszony do projektu wydawniczego „Skuteczny biznes… czyli Gra o Sukces.” Książka jest dziś na półkach Empików w całym kraju. Początkowo nie mogłem uwierzyć, że moje nazwisko znajdzie się tutaj obok Hołowczyca, Stuhra, Prokopa czy cenionych polskich przedsiębiorców. Ale stało się… wszyscy opowiadamy w niej o tym jak połączyć życie prywatne z zawodowym. To raczej bardzo lekkie i praktyczne spojrzenie na rzeczywistość, bez sloganów, truizmów i banałów. Wszyscy po ludzku otwieramy się w książce przed czytelnikami, którzy są na etapie wyznaczania sobie celów w firmie.

Narzędzia, których używamy w pracy – jakie mają funkcje

W pracy wykorzystujemy wiele narzędzi, które zwiększają efektywność pozycjonowania strony oraz naszej pracy. Dzięki nim proponujemy i wspólnie z Klientem wybieramy frazy wyszukiwane w Google, sprawdzamy czynniki rankingowe, widoczność stron, analizujemy profil linków konkurencji, szukamy nowych potencjalnych miejsc, w których możemy zdobyć wartościowy link. Inne dokładnie analizują linki naszej konkurencji. Na podstawie otrzymanych danych ustalamy szczegółowy plan zdobywania linków i szacujemy budżet, który będzie niezbędny do działań Link Buildingu. Używamy także softów do optymalizacji oraz przeprowadzania audytów stron – pozwalają nam łatwo odnaleźć błędy na stronie. Do sprawdzania prędkości wczytywania stron używamy Gtmetrix. Dzięki niemu odkrywamy, które zasoby wczytują się najdłużej. Aby jak najlepiej opisać content na stronach naszych Klientów stosujemy także dane strukturalne. Ich poprawną implementację weryfikujemy m.in. przy pomocy narzędzia Google. Treści SEO w procesie pozycjonowania są bardzo ważne. Robot Google nie znosi duplicat content, więc wykorzystujemy także narzędzia do sprawdzania plagiatów. Jesteśmy także stałym klientem Whitepress.

Spotkania handlowe – Program Partnerski i obszerne audyty stron

Nasze spotkanie z klientem to wynik pracy handlowców, ale także naszych przedstawicieli skupionych w Programie Partnerskim. Kilkanaście agencji reklamowych rozsianych po całym kraju, wspomaga nas w pozyskiwaniu klientów i budowaniu z nimi dobrej relacji.

Każdy z klientów już na początku spotkania w sali konferencyjnej, otrzymuje kilkudziesięciostronicowy audyt potencjału branży i jego własnej strony internetowej w Google. Rozmowy nie są ograniczane do czterdziestu lub sześćdziesięciu minut. Niekiedy klient wychodzi po prawie czterech godzinach, a umowę podpisuję na kolejnym spotkaniu. Czasami umowa podpisywana jest na odległość. Zdarza się, że przedstawiciel przejeżdża cały kraj, by osobiście porozmawiać z przedsiębiorcą.

Blog na innpoland.pl, pozycjonowanie i Content Marketing – nasz PR

Sami także jesteśmy swoim „klientem” – pozycjonujemy stronę na frazy „pozycjonowanie stron” czy „pozycjonowanie w Internecie”. Zajmujemy w Google czołową pozycję na frazę „pozycjonowanie stron program partnerski”. Strona, którą odwiedzają klienci jest nie tylko zoptymalizowana pod SEO. Staraliśmy się zadbać o user experience – nasi goście nie mają problemu z odnalezieniem kontaktu do nas.

Często realizujemy kampanie content marketingowe. Publikacje o Goglerze pojawiły się na portalach specjalistycznych dla branży budowlanej czy prawniczej. Współpracujemy z serwisem branżowym Marketing&Biznes. Swoje blogi prowadzimy na portalu Tomasza Lisa natemat.pl i jego biznesowym serwisie innpoland.pl Teksty naszego szefa Działu Informatycznego – Marcina Brzezińskiego, szybko zauważyła firma Microsoft. Co jakiś czas testujemy ich nowe produkty. W dalszym ciągu nowe teksty pojawiają się na blogu firmowych gogler.pl/blog. W dziale „Czytelnia” na stronie firmy umieszczamy teksty SEO powiązane z ofertą Goglera.

W naszej opinii dla agencji SEO kluczowe jest zbudowanie własnej wiarygodności w oczach klienta. Praca nad PR zaczyna się od kontroli efektów naszej pracy. Wszystkie działy sprawdza wydzielony pracownik, a klient co miesiąc otrzymuje szczegółowy raport o pozycji swojej strony na wybrane słowa kluczowe. Długo szukaliśmy także odpowiedniego miejsca na siedzibę. Gdy biuro agencji znajduje się w sąsiedztwie dwóch dużych banków i redakcji jednego z największych polskich dzienników, klient ma poczucie, że rozmawia z poważnymi ludźmi. Dodatkowo nasi goście mogą przeczytać o naszej pracy na firmowym blogu i fanpage’u, który dziś skupia ponad 1300 fanów.

„Odpocznij. Od teraz my znajdujemy Klientów.” - misja i hasło firmy jednocześnie

Tworząc strategię komunikacji marketingowej z naszymi klientami, zadaliśmy sobie pytanie o realne korzyści, które zyskują współpracując z nami. Pozycjonowanie stron internetowych to przede wszystkim narzędzie realnie wpływające na wzrost sprzedaży. W wielu przypadkach zastępuje wymagającego uwagi pracownika - nie musimy tworzyć mu stanowiska pracy, opłacać składek ZUS, nie choruje i co miesiąc przynosi firmie konkretny zysk. Jeżeli SEO daje klientowi zysk i nie jest angażujące, oznacza to, że jest źródłem wolnego czasu i pieniędzy czyli swego rodzaju spokoju i poczucia bezpieczeństwa.

I tak naszej misji przypisaliśmy zdania: „Pracujemy, aby żyć. Nigdy na odwrót. Wiemy jak szanujesz swój wolny czas. Chcemy, abyś miał go więcej. Życie jest nagrodą za pracę pełną pasji i wyrzeczeń.”. W naszych reklamach tłem logo pozostają góry, które z jednej strony symbolizują wysokie pozycje w wyszukiwarce, z drugiej relaks i odpoczynek. Na co dzień świetnie sprawdzają się np. w naszych kampaniach remarketingowych. Mają wysoki wskaźnik akceptacji, bo to po prostu ładny „obrazek”, którego obecność na stronach internetowych, nikomu nie przeszkadza. Charakteryzuje go paleta pozytywnych barw i – choć oglądam go od kilku miesięcy – do tej pory bardzo go lubię.
Marcin Brzeziński, Gogler
Trwa ładowanie komentarzy...