Dlaczego mój Program Partnerski działa? Jak budować relacje i wiarygodność

fot. fotolia
Wiarygodność i rekomendacja to najsilniejsze narzędzie sprzedaży nie tylko w internecie, ale także w realu.

Gdy ktoś z Was wpisze do wyszukiwarki Google słowa: "program partnerski pozycjonowanie", zobaczy stronę internetową agencji, którą zarządzam. Sprzedajemy usługę oferującą widoczność w Google, więc sami także tam jesteśmy. To bardzo sprzedażowa forma marketingu. Przeważnie nasza oferta trafia do firm zainteresowanych pozycjonowaniem strony internetowej w Google. W przypadku systemu partnerskiego, naszym celem jest wzbudzenie zainteresowania agencji reklamowych. Czy najlepszym wabikiem są pieniądze?



Prowizja ważna w systemie partnerskim, ale nie najważniejsza

Tak, pieniądze są ważne, ale nie najważniejsze. Zupełnie serio. Zachęcając firmę do polecania moich usług, namawiam ją do zarabiania na własnej, budowanej latami wiarygodności. Dopiero w drugiej kolejności także na wiarygodności i sprawdzonych rezultatach pracy mojej agencji. Stąd nie wystarczy zapewnić partnerowi dobrej prowizji, aby zbudować z nim relację biznesową. Nasi biznesowi przyjaciele mają świadomość, że jeśli nie spełnimy zakładanych oczekiwań, oni sami mogą na tym stracić więcej niż wynosi ich prowizja. Najlepsze programy partnerskie nastawione są na wieloletnią współpracę. Ważne jest stałe przypominanie o tym, że jesteśmy, dlaczego można nam zaufać i docenianie każdej formy aktywności po stronie agencji partnerskiej. Co dokładnie mam na myśli?

Jak wygląda Program Partnerski w Goglerze

Jeśli miałbym wymienić 7 najważniejszych elementów Programu Partnerskiego Goglera, byłyby wśród nich:

- system nagradzania agencji nie tylko prowizją za podpisaną umowę, ale także wartościowymi prezentami za przekazane kontakty,
- prywatna relacja z przedstawicielami agencji, z którymi przechodzimy z czasem "na Ty",
- możliwość otrzymania wyższej prowizji, gdy odbiera się ją co miesiąc (nasze umowy mają charakter abonamentu)
- proste warunki współpracy
- zaoferowanie na początku współpracy wartościowej usługi bezpłatnie i zrealizowanie jej powyżej rynkowych standardów ( w naszym przypadku bezpłatne audyty SEO stron internetowych firm, które pozycjonujemy)
- osobiste spotkania z klientami naszych agencji partnerskich na terenie całego kraju, tele i wideokonferencje
- dostępność zewnętrznych audytów naszej pracy (co miesiąc udostępniamy je klientowi i partnerowi)

Program partnerski agencji, którą zarządzam, oferuje przede wszystkim usługę pozycjonowania strony lub sklepu internetowego - osiągania komercyjnej widoczności w wyszukiwarce Google. Kilka tygodni zajęło mi i mojemu zespołowi wytypowanie firm, które uznaliśmy za możliwie najlepsze w kontekście systemu partnerskiego. Najpierw zadaliśmy sobie jedno podstawowe pytanie. Kto jest największy? Nie. Kto nie ma w ofercie pozycjonowanie www? Nie. Która agencja ma najwyższą pozycję w wyszukiwarce Google w swoim mieście? Nie. Wybraliśmy agencje, dla których współpraca z nami będzie równie ważna, jak dla nas. Chcieliśmy wiedzieć, że ktoś kto nas poleca, jest do nas przekonany i doceni zyski płynące nie tylko z prowizji, ale także poszerzenia własnej oferty i współpracy z wiarygodnym na polskim rynku partnerem.

Praca dodatkowa dla agencji i zarabianie na rekomendacjach

Naszym biznesowym przyjaciołom zaproponowaliśmy pracę dodatkową, nie wymagającą od nich dużego zaangażowania. Maksymalnie uprościliśmy opis naszej oferty, aby dokładnie wiedzieli co i dlaczego polecają. Zarabiaj pieniądze tylko dzięki rekomendacjom - powiedzieliśmy. Gdy pokazaliśmy im zewnętrzne audyty naszej pracy oraz przeczytali opinie naszych dotychczasowych klientów, postanowili spróbować współpracy ze stosunkowo niewielką - zatrudniającą 20 osób - agencją z Polski Wschodniej.

Bądźcie wytrwali i zdeterminowani. Pozyskanie firmy do Programu Partnerskiego wymaga zaangażowania, a to dopiero początek początków zabiegania o nią i jej uwagę. Stworzyłem w firmie nowe stanowisko dla pracownika, który utrzymuje stały kontakt ze wszystkimi czternastoma agencjami. Nie tylko informuje ich subtelnie o tym jak zmienia się i rozwija Gogler. Jest odpowiedzialny za budowanie możliwie najlepszych relacji poprzez szereg nagród motywacyjnych.

Program partnerski - jak zacząć

Choćbyście miesiącami studiowali programy partnerskie banków, Wasz własny powinien posiadać kilka unikalnych, autorskich pomysłów. Każdy z nas w relacjach z drugim człowiekiem ceni szczere, prawdziwe emocje. Nadajmy temu biznesowemu przedsięwzięciu możliwie prywatny wymiar. Może niekiedy nawet osobisty.

Marcin Brzeziński, Gogler
Trwa ładowanie komentarzy...