O autorze
Nazywam się Marcin Brzeziński i jestem właścicielem firmy Gogler. Rozwijam dziś biznesy ponad dwustu przedsiębiorstw w całym kraju, doradzając im w kwestii marketingu internetowego m.in. pozycjonowania, kampanii AdWords i reklam Facebook. Na NaTemat i INNPoland będę ambasadorem kwestii Polski Wschodniej, bo tutaj prowadzę i rozwijam własną firmę. Na moim blogu znajdziecie teksty na temat nowych technologii, testy gadżetów i sprzętu sportowego, z którego korzystam w wolnym czasie. EMAIL: m.brzezinski@gogler.pl

Cecha, którą warto wpisać do CV: Responsywność. Responsywny pracownik czyli jaki?

Jesteś responsywny?
Jesteś responsywny? fot. fotolia
Właśnie tacy ludzie są bardziej lubiani i łatwiej im zamienić każdą zawodową rozmowę w pieniądze.

Nasze życie w przytłaczającej ilości składa się dziś z relacji, które mają podłoże zawodowe. O tym czy jesteśmy lubiani decyduje nie tylko to co i w jaki sposób mówimy, ale też czy potrafimy słuchać naszych kolegów z pracy i klientów. Jednym słowem, o naszych sukcesach w pracy bardzo często decyduje responsywność.

Nie tylko strony internetowe są responsywne
Dla wielu z nas to słowo może kojarzyć się przede wszystkim ze stronami internetowymi, które mają zdolność przystosowania się do różnych ekranów, na których je przeglądamy. Jeśli strona www wygląda dobrze na smarfonie, komputerze, laptopie i tablecie jest responsywna. Mechanizm znany z Internetu świetnie tłumaczy znaczenie tej cechy w relacjach międzyludzkich.

To nie jest łatwe, ale można się tego nauczyć
To nie konformiści są responsywni. Nie sądzę żeby nieposiadanie własnego zdania i łatwe godzenie się na to co narzucają nam inni, mogło imponować komukolwiek. Na pewno nie jest cechą najwyżej cenioną na rynku w pracy (Tak, pewnie są wyjątki;)).

Posiadanie własnych opinii jest dowodem doświadczenia, wiedzy i inteligencji. Niemniej osoba responsywna potrafi dawkować dzielenie się nimi, pozostawiając przestrzeń dla doświadczeń, wiedzy i inteligencji innych. Potrafi współpracować i prowadzić przyjemne rozmowy, dzięki którym cieszy się ich zaufaniem oraz sympatią.

Jeśli potrafisz dostosować swoje słowa i sposób bycia do słów i sposobu bycia rozmówcy, jesteś responsywny. Zakładam, że jest to cecha ludzi inteligentnych, cierpliwych i empatycznych. Takich, którzy doskonale odnajdują się w każdej sytuacji. Takie podejście do drugiego człowieka przydaje się w pracy. W efekcie prowadzi nas do awansów, premii, podwyżki... samo dobro. W gruncie rzeczy to także podstawa dobrego związku między małżonkami i przyjaciółmi. Przecież nikt nie lubi monologistów.

Idealny handlowiec, przyda się także lekarzowi
Nie jest łatwo być responsywnym. Na co dzień zarządzam dwudziestoosobowym zespołem w agencji Gogler. Lubię rozmawiać z ludźmi. Taka jest moja natura. Nie zmienia to faktu, że zarządzanie zespołem pracowników i codzienne obsługiwanie kilkunastu klientów, to duże wyzwanie także dla mnie. Poświęcanie uwagi innym, okazywanie im szacunku, poważne podejście do ich problemów, rozładowywanie trudnych sytuacji poczuciem humoru, bywa ciężką pracą, która powinna angażować każdego menadżera.

Responsywności w relacji z innymi oczekuję także od swoich handlowców. Nie widzę powodów, aby empatią wobec mnie i moich bliskich nie miał wykazać się lekarz. Nie jestem pewien czy to jedna z narodowych cech Polaków. Wielu pewnie stwierdziłoby, że wręcz przeciwnie. Polska wersja Worda zupełnie tego słowa nie rozpoznaje i podkreśla je zwykle na czerwono... ;) Nie sądzicie, że świat stałby się dużo lepszy, gdybyśmy wszyscy byli wobec siebie bardziej responsywni?

Marcin Brzeziński, Gogler
Trwa ładowanie komentarzy...