To może być najefektywniejsza reklama od Google. Połączenie SEO i Gmaila

SEO to pozycjonowanie strony w wyszukiwarce. Dzięki temu zabiegowi osiąga wysoką pozycję w wyszukiwarce
SEO to pozycjonowanie strony w wyszukiwarce. Dzięki temu zabiegowi osiąga wysoką pozycję w wyszukiwarce fot. fotolia
Pozycjonowanie i AdWords nieodzownie związane są z doborem fraz, które nasi klienci wpisują do wyszukiwarki. A co gdybyśmy mogli wysłać e-mail do kogoś kto w ostatnim czasie w treści e-maila użył interesującej nas frazy?

Przyznam otwarcie, że jeszcze nigdy nie używałem tej opcji AdWords. Dla niewtajemniczonych, AdWords to narzędzie reklamowe Google wykorzystywane w wyszukiwarce i sieci reklamowej. Przy jego pomocy można tworzyć także reklamę przesyłaną przy pomocy e-maila w Gmailu (poczcie Google). Jednak jedna kwestia to po prostu e-mailing do określonej (targetowanej) grupy odbiorców, druga - ta obłędnie genialna - to dobranie odbiorców (grupy docelowej) według słów, których używali w ostatniej korespondencji w poczcie Gmail. Co dokładnie mam na myśli?

Trochę pozycjonowanie, trochę e-mailing
Wyobraźcie sobie, że potencjalni klienci firmy zajmującej się tworzeniem mebli na wymiar, korespondowali ostatnio ze stolarzami. Jeśli użyli w swoich e-mailach fraz "meble na wymiar" lub "wycena mebli na zamówienie", otrzymają od nas e-mail z ofertą. Przykład tego jak taki reklamowy e-mail może wyglądać widzicie na trzecim rysunku poniżej. Oczywiście stolarz, aby zachęcić potencjalnych klientów do współpracy, może dodać w tytule hasło typu "Rabat 10%" lub "Projekt Gratis".

Kluczowe jest w końcu nie samo otwarcie e-maila, a przejście z niego do strony sprzedawcy, wykonawcy, producenta. Później warto pomyśleć jeszcze o konwersji czyli pożądanej przez nas interakcji dokonanej na stronie internetowej. W e-sklepie może to być zakup, a na firmowej stronie przejście do zakładki kontakt lub uzupełnienie formularza kontaktowego.

Pozycjonowanie i AdWords - Nie takie łatwe jak się wydaje
Teoretycznie Google udostępnia nam wszystkim bardzo intuicyjne narzędzie reklamowe, jednak optymalne wykorzystanie możliwości AdWords, wymaga od nas sporej wiedzy, doświadczenia i umiejętności analizowania danych. Zaangażowanie dobrego specjalisty lub agencji, zwiększa efektywność zainwestowanych środków i daje pewność, że nie marnujemy cennego czasu.

Przyjrzyjcie się procesowi powstawania takiego e-mailingu samodzielnie: Kampanie > Sieć reklamowa > Kierowanie > Dodaj Kierowanie > Słowa kluczowe w sieci reklamowej

A to już podgląd reklamy. Widzimy jak wygląda nasz e-mail przed otwarciem i po.


Marcin Brzeziński, Gogler
Trwa ładowanie komentarzy...